موکاپ چیست؟ مزایای استفاده از موکاپ
همه کسب و کارها برای تبلیغ محصولات خود نیاز به عکاسی حرفه ای دارند. اما برای کسب و کارهای کوچک و داخلی که نمی خواهند هزینه ای برای عکاسی بپردازند، فتوشاپ یک روش رایگان برای کسب و کار های کوچک می باشد، که اگر کار با فتوشاپ را بلد نیستید می توانید اموزش فتوشاپ ببینید. با استفاده از موکاپ در فتوشاپ می توانید محصول خود را در محیطی حرفه ای از نظر نور و رنگ ارائه دهید. در این مقاله از موکاپ چیست؟ به شما تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد موکاپ را انتقال می دهیم.
موکاپ چیست؟
یک فایل لایه باز PSD که برای قرار دادن لوگو یا محصول شما در مکان های مختلف به چند کلیک نیاز دارد. به عنوان مثال، شما می خواهید لوگوی خود را روی یک تی شرت، کفش، کیف یا لیوان ببینید و آن را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. فایل ماکت آماده را دانلود می کنید، که برای دانلود می توانید از freepik یا Shutterstock استفاده کنید، که بعد از دانلود می توانید به راحتی استفاده کنید.
علاوه بر کاربران معمولی، موکاپ برای طراحان گرافیک نیز گزینه جذابی است. موکاپ ها به شما کمک می کنند لوگوی طراحی شده یا سربرگ اداری خود را در یک مکان از پیش ساخته شده سه بعدی نمایش دهید. نمایش کارت ویزیت طراحی شده شما در مکانی جذاب تاثیر بیشتری بر کارفرما خواهد داشت.
استفاده از موکاپ در فتوشاپ
حالا ما به شما گفتیم که موکاپ چیست؟ موکاپ فایل لایه باز فتوشاپی است که توسط یک طراح طراحی شده است، و دو تا از منبع دانلود این موکاپ ها را هم برای شما گفته ایم، حالا می خوایم در مورد استفاده از موکاپ داخل فتوشاپ صحبت کنیم.
این فایل یک نمونه شبیه سازی شده از واقعیت است که باید به صورت فیزیکی تولید و مورد استفاده قرار گیرد. فایل های گرافیکی در فتوشاپ وجود دارد که پسوند آنها PSD است.
موکاپ ها می توانند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشند زیرا به مشتری این امکان را می دهند که درک دقیق و مناسبی از طراحی داشته باشد و شک نداشته باشد و بتواند تصمیم قطعی بگیرد. دلیل محبوبیت و کاربردی بودن mockup این است که طراح را قادر می سازد تا علاوه بر رنگ و طرح، جزئیات بیشتری مانند شکل، سبک نمایش، متریال و غیره را با استفاده از فتوشاپ نمایش دهد.
نکته اینجاست که نه تنها طراحان می توانند از موکاپ استفاده کنند، بلکه هر فردی که نیاز به طرح خاصی داشته باشد، می تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت انواع موکاپ های آماده برای کسب و کار خود را دانلود کرده و به راحتی از آنها استفاده کند. یک طرح را می توان با استفاده از فتوشاپ با تصویر، لوگو یا متن دلخواه مربوط به شرکت یا برند انتخاب و تغییر داد.
اگر شما روی سیستم خود فتوشاپی ندارید، و یا می خواهید توی موبایل خود با فتوشاپ کار کنید، تنها کاری که باید انجام دهید، مطالعه فتوشاپ آنلاین لندگراف می باشد.
اهمیت استفاده از موکاپ ها
اگر شغل شما طراحی است، حتما برای شما هم پیش آمده که برای مشتری یا مخاطب هدف طراحی کرده اید و از نظر شما بسیار مناسب و جذاب بوده است، اما وقتی آن را به مشتری یا مخاطب هدف خود نشان می دهید، او مخالف است. شما در حال چرخش هستید و طرحی که فکر می کردید بسیار درست است پذیرفته نشد.
این به این دلیل است که مشتری نمی تواند دیدگاه طراح را داشته باشد و نمی تواند ماهیت آن طراحی را در دنیای واقعی درک کند. در واقع طبق آمار حدود 60 درصد از طرح های انجام شده توسط طراحان پذیرفته نمی شود.
برای رفع این مشکل باید نمونه اولیه طرح مورد نظر را تهیه کنیم و در اختیار مشتری قرار دهیم؟ یا اگر طرح های مختلفی در ذهن دارید، آیا باید از همه آنها نمونه اولیه بسازید؟ می دانید که این روش مناسب نیست زیرا هزینه زیادی دارد و حتی ممکن است طرح شما مورد پسند هیچ یک از آنها نباشد و در این صورت مجبور خواهید بود آن نمونه اولیه را دور بریزید.
مزایا و کاربرد های استفاده از موکاپ
موکاپ را می توان در هر زمینه ای استفاده کرد. یکی از ویژگی هایی که موکاپ ها را بسیار محبوب و پرکاربرد می کند این است که در هر زمینه ای قابل استفاده هستند. به عنوان مثال در زمینه های مختلفی مانند پوستر، لوگوی شرکت ها و برندهای مختلف، قالب های مختلف وب سایت، کارت ویزیت، بروشور، ست اداری، جعبه های مختلف، انواع لوازم بهداشتی، آرایشی، محصولات غذایی و … کاربرد دارند و قابل استفاده هستند.
اگر دوست دارید در مورد لوگو اطلاعاتی به دست بیاورید، کافیست مقاله لوگو چیست؟ را مطالعه کنید.
1. نمایش تمام جزئیات
یکی از تفاوت های استفاده از موکاپ و اتود روی کاغذ این است که با استفاده از موکاپ، طراح می تواند تمام جزئیات طرح مانند رنگ، شکل، متریال و سایر جزئیات را به نمایش بگذارد تا مشتری بتواند آن را به خوبی درک کند و یک تصویر درست کند. تصمیم گیری می تواند به عنوان مثال، اگر طراح بخواهد یک کارت ویزیت شیشه ای یا چوبی یا هر طرح خاص دیگری بسازد، ایجاد یک تصویر ذهنی برای مشتری حتی با کشیدن روی کاغذ مشکل خواهد بود و مشتری نمی تواند آن را درک کند، بنابراین اگر وجود داشته باشد. جعلی نیست، این پیشنهاد پذیرفته نخواهد شد.
2. تغییرات را در اسرع وقت انجام دهید
یکی دیگر از مزایای mockup امکان ویرایش تک تک اجزای تصویر است. اگر در حین کار ایده جدیدی به ذهن شما خطور کرد یا به هر دلیلی خواستید طرح خود را تغییر دهید، به راحتی می توانید با استفاده از فتوشاپ در کمترین زمان آن را پیاده سازی کنید. شما همچنین می توانید نور را کنترل کنید، پس زمینه را تغییر دهید و وجود یا عدم وجود عناصر مختلف در تصویر را تعیین کنید. بنابراین، موکاپ از انعطاف پذیری زیادی برخوردار است و به همین دلیل در بین طراحان محبوبیت زیادی دارد.
3. رضایت مشتری
گاهی مشتری می تواند طرحی را از شما بخواهد که می خواهد روی یک کالای خاص چاپ کند. مثلاً یک طراح لباس می خواهد طرحی را روی لباس چاپ کند یا یک صاحب کافی شاپ می خواهد لوگوی کافی شاپ خود را روی ظروف یا لیوان های کافی شاپ خود چاپ کند یا در ساده ترین حالت محصول شما یک بیزینس کارت است. در این صورت شما طرحی را برای چاپ روی آن کالای مورد نظر طراحی می کنید و آن را مناسب می دانید.
اما نمی توان با نشان دادن آن طرح از مشتری استقبال کرد، زیرا مشتری نمی تواند آن طرح را به خوبی روی کالای مورد نظر تصور کند. کاری که می توانید شما با استفاده از موکاپ ها می توانید طرح مورد نظر خود را روی همان شی مورد نظر چاپ فرمایید، مثلا لوگوی مورد نظر کافی شاپ را روی لیوان چاپ می کنید و به مشتری نشان می دهید. به این ترتیب احتمال رضایت مشتری بسیار بالا خواهد بود در نتیجه به کسب و کار شما کمک زیادی می کند.
پیشنهاد ما برای مطالعه شما: 8 گام مهم و اصولی برای طراحی لوگو
سخن نهایی لندگراف
ما در یک مقاله دیگر از لندگراف به شما تمامی کاربرد های موکاپ را گفتیم، و مزیای استفاده از موکاپ را هم گفته ایم که شما در صورت استفاده از موکاپ می توانید طرح های بسیار جذابی خلق کنید، و ممنون که در مقاله موکاپ چیست با لندگراف همراه شدید.
پرطرفدارترین آموزش های لندگراف: آموزش ولاگری – آموزش بلاگری
دیدگاهتان را بنویسید