اتود در طراحی لوگو چیست؟ + مراحل اتود زدن لوگو
اگر در طراحی لوگو کار کرده اید، ممکن است یک کارفرما از شما بخواهد که یک اتود لوگو ایجاد کنید یا لوگوی اتود شده خود را به آنها نشان دهید. این اصطلاح ممکن است در ابتدای کار برای شما گیج کننده و ناآشنا باشد، اما در واقع مفهومی ساده و قابل درک است که طبیعتاً هر طراح آن را می شناسد. برای درک معنای لوگوی اتود مقاله اتود در طراحی لوگو چیست؟ را بخوانید.
اتود در طراحی لوگو چیست؟
اول از همه، بیایید ببینیم اتود در طراحی لوگو به چه معناست. شابلون کردن لوگو یک راه عالی برای طراحان است تا ایده های طراحی خود را به سرعت و به روشی منحصر به فرد تحقق بخشند. طراحان از طریق طراحی لوگو، تصویری را که برای یک لوگوی خاص در ذهن دارند به مشتریان یا بینندگان خود نشان می دهند. لوگوی ایجاد شده توسط حکاکی بعداً به یک طرح کامل تبدیل می شود.
اتود واقعا بخش مهمی از طراحی گرافیک است. در زمینه برنامه نویسی هم طراحان گرافیک و هم طراحان رابط کاربری ابتدا طرح های اولیه خود را بر روی کاغذ معمولی یا کاغذ دیجیتال آماده می کنند.
چنین طرح اولیه ای پیش نویس یا طرح نامیده می شود. اتود از کلمه فرانسوی Etude گرفته شده است که به معنای برنامه ریزی اولیه یا برنامه ریزی اولیه است. طراحی لوگو برای طراحان اولین قدم برای شروع کار بر روی یک پروژه است. در این سطح، آنها آزادند که به تخیلات خود اجازه دهند و ایده های خلاقانه ارائه دهند.
امروزه لوگوهای معروف زیادی را می بینیم که اکثر آنها با لوگوهای اتود شروع شده اند. طراحان معروف ابتدا طرح کلی لوگو را با طراحی طراحی می کنند و سپس به تدریج با توجه به نیاز مشتریان خود به آن اضافه می کنند.
جال اگر دوست دارید، در مورد لوگو، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می توانید مقاله لوگو چیست ما را مطالعه کنید.
اهمیت ایجاد لوگو قبل از طراحی نهایی
طراحی لوگو و پیش طراحی آن مزایای زیادی برای طراحان دارد و این مزایا بر اهمیت این کار می افزاید:
صرفه جویی در زمان در فرآیند طراحی
فرم و کلکی بیں کو مدیشت کارنا و برودرنا
قادر به ارزیابی و تایید ویژگی های مختلف طرح مورد نظر باشد
مشکلات طراحی را قبل از اجرا جستجو کنید
امکان ارائه و نمایش طرح لوگو به کارفرمایان و مشتریان قبل از طراحی نهایی
شما برای این که بهترین لوگو ها را ایجاد کنید، باید به نرم افزار های چون کورل دراو یا ایلوستریتور مسلط باشید، اگر دوست داشتید، می توانید مقاله ایلوستریتور چیست را مشاهده کنید.
برای ایجاد لوگو از چه ابزاری استفاده می شود؟
سوالی که معمولا طراحان تازه کار می پرسند این است که از چه ابزاری برای ایجاد لوگو استفاده کنند. داشتن تجهیزات با کیفیت می تواند برای طراحان، به ویژه طراحان جدید، سود بزرگی باشد. یک طراح با ابزار خوب فقط می تواند روی کار خود تمرکز کند و درگیر مسائل فنی نمی شود.
اما توجه داشته باشید که ابزار به تنهایی شما را به فردی ماهر در طراحی تبدیل نمی کند. نویسنده ای که گران است، کامپیوتر گران است و کیفیت نوشتنش بالا نمی رود. اما همانطور که گفتیم برای ساخت لوگو یک سری ابزار لازم است که در این قسمت به ارائه آن ها می پردازیم.
مداد تراشهای اشارهگر (Lead Pointer)
اگر لوگوی خود را با دست طراحی می کنید، باید از یک مداد تیز برای افزایش دقت کار خود استفاده کنید. همانطور که می دانید مداد تراش های زیادی در بازار موجود است، اما این نوک تراش ها تیزترین مداد را تا 2 میلی متر در اختیار شما قرار می دهند.
مداد اتود یا مدادهای فشاری
بسیاری از طراحان و هنرمندان حرفه ای لوگو از این نوع اتود مداد استفاده می کنند. این دستگاه دقیقا مانند یک مداد مکانیکی است، اما نوک آن ضخیم تر است. یکی از بهترین برندها در این زمینه Mars Technico است که رویکرد آن بسیار قوی و کارآمد است.
گرافیت یا سرب سیاه
اگر از مداد فشاری استفاده می کنید، خرید گرافیت و سرب با آن تقریبا اجباری است. جالب اینجاست که قیمت گرافیت معمولا بالاتر از مداد است. به طور کلی گرافیت انواع مختلفی دارد، اما بهترین انواع پیشنهادی برای طراحی لوگو مدل های HB و 6B هستند.
پاک کن گرافیت
در این زمینه، پاک کن پلاستیکی مریخ توصیه می شود. این پاک کن ها که معمولاً در انتهای مداد قرار می گیرند بسیار کاربردی هستند و معمولاً هیچ لکه و رد سیاهی از خود به جای نمی گذارند.
مداد مکانیکی
معمولاً این مدادها ارزان نیستند اما بسیار خوش ساخت هستند. این مدادها که معمولاً از فلز ساخته می شوند، اغلب به شدت گرافیت هستند و به انتهای آنها پاک کن های خوبی متصل شده است. روترینگ 800 یکی از بهترین برندها برای خرید مداد مکانیکی است. بهترین مزیت این برند مداد این است که می توان از آنها بر روی تمامی دستگاه های لمسی مانند آیفون و آیپاد استفاده کرد.
خط کشهای Straight Edge
هنگام گلدوزی لوگو، هر طرح به یک خط کش نیاز دارد. در این زمینه معمولاً خط کش های فلزی توصیه می شود زیرا عمر بیشتری نسبت به پلاستیکی و ارزان دارند. این خط کش ها به شما کمک می کنند تا شکل مناسب را در لوگوی خود حفظ کنید.
نوتبوکهای خطچیندار
نوت بوک های خط دار بهترین دفتر برای نقاشی هستند که یکی از معروف ترین برندها مولسکاین است. این نوت بوک ها اندازه های مختلفی دارند و به دلیل دارا بودن فاصله و خطوط مناسب برای مطالعه لوگو به خصوص برای لوگوتایپ بسیار مناسب هستند. این نوت بوک ها برای اسکن پس از اتمام طراحی نیز کیفیت بسیار بالایی دارند.
چه مهارت هایی برای لوگو نیاز داریم؟
برای ساخت اتود حرفه ای باید به مهارت هایی مسلط باشید که اتود در طراحی لوگو در این قسمت از مقاله کدام است؟ ما این مهارت را به شما می گوییم.
سایه زنی
عکاسی یکی از تکنیک های اصلی برای ایجاد لوگو است. برای بزرگتر شدن فیگور و سایه انداختن آن خطوطی شبیه به خطوط موجود در طرح کشیده می شود که به آن سایه زدن یا هاچینگ می گویند. خطوط سایه معمولاً قطع نمی شوند. با کسب مهارت در کشیدن این خطوط و رعایت فاصله مناسب بین آنها می توانید حجم طرح خود را کنترل کنید.
اتود زدن به سبک تونال
یکی از موارد مهم برای ایجاد لوگو، دانستن تکنیک تونال است. در این تکنیک، بر خلاف عکاسی، هیچ خط قابل مشاهده ای وجود ندارد. معمولا در این سبک با ریتم و شیوه خاصی قلم را روی کاغذ حرکت می دهند و طرحی ریتمیک ایجاد می کنند. در این تکنیک فشار قلم و اندازه گرافیتی که استفاده می کنید بسیار مهم است. هرچه بیشتر قلم را فشار دهید، طرح شما پررنگ تر خواهد بود.
طراحی شهودی
این مهارت نه تنها برای طراحی، بلکه برای تمام کارهای طراحی مفید است. برای طراحی، یک طراح باید بتواند شکلی را که به صورت سه بعدی می بیند به عنوان یک تصویر دو بعدی روی کاغذ اعمال کند. این به شما کمک می کند تا تصویری که در ذهن دارید را بهتر بسازید و این موضوع برای طراحان لوگو بسیار مهم است.
3 نکته برای افزایش الگوهای برچینگ
1. اگر پیش نویس شما واضح است نگران نباشید. ایربراش مرحله ای است که در آن خلاقیت خود را نشان می دهید، بنابراین طراحی شما در این مرحله نباید کامل باشد. گاهی اوقات خطوط اشتباه ایده های جدید و خلاقانه ای به شما می دهد.
2. کار سایر طراحان لوگو را به دقت بررسی کنید. برای انجام هر کاری ابتدا باید از کار متخصصان آن الهام گرفت و کار آنها را به عنوان تکلیف تمرین کرد. با تمرین کار افراد حرفه ای در این زمینه، هم مهارت طراحی لوگو خود را ارتقا می دهید و هم می دانید که آنها چه نکاتی را در کار خود رعایت می کنند.
3. برای تقویت خلاقیت خود در طراحی لوگو سعی کنید هر روز موضوع یا موضوعی را انتخاب کنید و آن روز فقط در آن قسمت طرح بزنید. شما می توانید هر موضوعی را که می خواهید انتخاب کنید.
یک موضوع، یک حرفه، یک رنگ خاص یا یک احساس خاص. این ذهن شما را فراتر از محدودیت های خود سوق می دهد و در هنگام طراحی و ترسیم طرح اولیه لوگو، خلاقیت بیشتری از خود نشان می دهد.
شما برای این که بتوانید، طرح های خوبی داشته باشید، باید منبع خوبی هم در برای دانلود فایل های با کیفیت تولید کنید، ما در مقاله ای 10 سایت رایگان برای طراحان گرافیکی معرفی کرده ایم.
مرحله اتود زدن برای لوگو
1. هویت برند
هنگام طراحی لوگو، اولین چیزی که مهم است این است که برند مشتری خود را بشناسید. قبل از شروع برنامه ریزی، باید در مورد محصولات و خدماتی که کارفرمای شما به مشتریان خود ارائه می دهد تحقیق کنید. ببینید مخاطبان شما چه کسانی هستند و قرار است چه بازاری را هدف قرار دهید. طبیعتا طراحی برای یک حرفه خاص با طراحی برای مشاغل بازار متفاوت است.
2. ویژگی های اصلی آن برند را بشناسید و تا حد امکان از آنها استفاده کنید
شرکت های بزرگ معمولا شاخصی دارند که با آن شناخته می شوند. به عنوان مثال اکثر شرکت هایی که در زمینه مواد غذایی فعالیت می کنند، لوگوی آنها شبیه به صنایع غذایی و غذایی است. آرم آنها می تواند شبیه پیتزا یا قاشق باشد. پس سعی کنید قبل از شروع به طراحی لوگو به این فکر کنید که برای چه صنعتی طراحی می کنید و از ویژگی های آن شرکت در لوگوی خود استفاده کنید.
3. در صورت امکان از نرم افزار مخصوص این کار استفاده کنید
امروزه طراحی لوگوی حرفه دیگران مدرن شده است. نرم افزارهای زیادی برای کمک به حذف لوگو توسعه یافته اند. این برنامه ها صدها شیء آماده دارند که می توانید از آنها الهام بگیرید یا در طراحی لوگوی خود از آنها استفاده کنید.
4. یک برنامه اولیه تهیه کنید
اکنون که با برند، مشتریان و ابزارهای طراحی آن آشنا شدید، نوبت به طراحی و طراحی می رسد. هر طرحی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ یا ابزار دیجیتال خود اعمال کنید و از کشیدن دست نکشید. با به کار بردن هر چیزی که در ذهن شماست، ذهن خود را خلاقانه تر کار می کنید. به کیفیت و قوام کار در این سطح اهمیت ندهید. در اینجا شما فقط طرح کلی مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد.
5. لوگوی توسعه
حال یکی از طرح های اساسی را که به نظر شما مناسب است انتخاب کنید و شروع به اصلاح و تکمیل مسائل فنی آن کنید. به یاد داشته باشید که لوگوی شما باید جذاب و حرفه ای به نظر برسد و برای به دست آوردن چنین لوگویی باید مشکلات آن را در مرحله ترسیم حل کنید. در این مرحله عجله نکنید و فقط کار خود را بهتر و بهتر کنید.
6. رنگ اضافه کنید
تا کنون، پیش نویس شما سیاه و سفید است، اما برای نشان دادن لوگوی خود به کارفرما، باید آن را رنگارنگ و جذاب کنید. اگر از روشهای مهر زنی دیجیتالی استفاده میکنید، در این مرحله این فرصت را دارید که رنگهای مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک در لوگوی شما بهتر به نظر میرسد.
هنگام انتخاب رنگ باید به برند و مخاطب خود توجه کامل داشته باشید. به عنوان مثال، اگر لوگوی شما برای یک شرکت فست فود طراحی شده است، باید از رنگ هایی مانند قرمز استفاده کنید که برای جوانان جذاب باشد. لال به مخاطب احساس اشتیاق، عشق، جوانی و سرزندگی می دهد.
نشان دادن چنین احساساتی با استفاده از رنگ مناسب در برندسازی می تواند بسیار مهم باشد.
7. برای تکمیل مطالعه
این آخرین باری است که پیش نویس خود را بررسی و اصلاح می کنید. اگر هنوز احساس می کنید که مشکلی وجود دارد، پس برای رفع آن هیچ وقت دیر نیست. در واقع هدف از ایجاد لوگو رفع ایرادات کار شما در این سطح است.
طراحی لوگو فرآیندی است که در آن طرح اولیه یا طرح اولیه لوگو تهیه می شود. اهمیت این کار در این است که طراح این فرصت را دارد که طرح خود را اصلاح و ارزیابی کند و پیش نویسی را قبل از طراحی نهایی به مشتری یا کارفرما نشان دهد.
کارفرما می تواند قبل از اتمام کار نظرات خود را در مورد پیش نویس بیان کند. حک لوگو به دو روش سنتی و دیجیتال انجام می شود و هر سبکی ابزار خاص و رایج خود را دارد.
در مرحله طراحی، طراح دستی باز دارد و می تواند تا آنجا که بخواهد روی خلاقیت و ایده های جدید تمرکز کند. این موضوع باعث شده است که حک کردن لوگو جزء مهم و اجباری طراحی لوگو باشد.
سخن پایانی لندگراف
شما برای این که به یک طراح فوق العاده حرفه لوگو تبدیل شوید، باید اتود زدن را بلد باشید، تا به مشتری های خود اتود خود را تحویل داده و طرح خود را حرفه ای تر نشان دهید، برای کار نیاز به یک راهنما بود، که ما هم به عنوان راهنما تمام چیزهایی که به شما برای اتود زدن نیاز بود را گفتیم.
کنار این مهارت های حرفه ای، حتما باید آشنایی کامل با نرم افزار های ادوبی سیستم داشته باشید.
برای این که یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید، باید اصول طراحی لوگو را بدانید که ما در مقاله ای 8 گام مهم و اصولی طراحی لوگو را به شما گفته ایم.
دیدگاهتان را بنویسید