انیمیشن چیست؟ معرفی انواع انیمیشن ها
حوزه طراحی و ساخت انیمیشن، امروزه به یکی از پر طرفدار ترین حوزه های می باشد، که با فعالیت مداوم و حرفه ای می توانید، به درآمد های خوبی دست یابی کنید، حتما در این مقاله مفید با لندگراف همراه باشید.
انیمیشن چیست؟شاید یکی از خاص ترین اصطلاحات دهه 60 تماشای تصویر کشیده شده در کنار صفحه کتاب در حالی که به سرعت صفحه را ورق می زدند. همه با انیمیشن خاطرات زیبایی دارند و بزرگترهایی که در مورد برنامه های کودک با آنها صحبت می کنند و می گویند برنامه های زمانه ما متفاوت است، اولین جمله نشانه آن است که این خاطرات شیرین برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. پسر شجاع، شهر موش ها، آن شرلی، خانواده دکتر ارنست و برنامه های دیگر که با خیلی از افراد خاطرات شیرینی دارد.
مقاله پیشنهادی ما برای شما: 20 تا از محبوب یوتیوبر های ایران
انیمیشن چیست؟
گاهی اوقات می توانید در گروه بنشینید. اگر شروع به نمایش برنامه کودک (انیمیشن) در تلویزیون کنید، همه سرتان به سمت آن خواهد رفت. در برخی مواقع برنامه های کودک بهتر از برنامه های بزرگ تر ها هست، نام اصلی برنامه های کودک انیمیشن است.
انیمیشن کجا استفاده می شود؟
فیلم ها، تبلیغات، بازی های رایانه ای تنها برخی از کاربردهای متداول انیمیشن ها هستند. اما می خواهیم در مورد خود انیمیشن، نحوه ساخت آن صحبت کنیم.
تاریخچه انیمیشن
اولین بار انیمیشن، زمانی است که ایجاد شد و کجا ایجاد شد. اما داستان سرایی تاریخی به قدمت تولد بشر است. در واقع اولین انیمیشن زمانی می تواند تولید شود که بشریت تابلویی را روی دیوار غار کشف کرد و راهی برای ثبت آن پیدا کرد.
در روزهای اولیه بشریت، بشر همیشه در حال ثبت بودند. آنها می خواستند حرکت حیوانات را ثبت کنند. به همین دلیل یک سری حرکات حیوانات را در طول روز ثبت کردند.
با این حال، انیمیشن مدرن و پیشرفته در اواسط قرن 19 در آمریکا ساخته شد.
در سال 1832، جوزف افلاطون اولین ابزار انیمیشن را اختراع کرد. در آن زمان، تصویر با استفاده از اصل تداوم بصری ایجاد شد.
2 سال بعد در سال 1834، ویلیام جورج هورنر پروژکتور ساخت و تصویر را داخل پروژکتور گذاشت. این یکی از بزرگترین نوآوری ها در پایه فیلمبرداری بود. در ابتدا هورنر آن را Daedatelum یا چرخ شیطان نامید.
پیشنهاد می کنیم مقاله 10 راه کار کلیدی برای کسب و درآمد از گرافیک را مطالعه کنید.
علاوه بر جوزف افلاطون و ویلیام جورج هورنر، افراد دیگری نیز در تولید و طراحی این انیمیشن سهیم بودند. پدر انیمیشن آمریکایی جیمز استوارت بلکتون است. بلکتون اولین کارگردان آمریکایی است که یک انیمیشن ساخت و اولین کسی است که از تکنیک استاپ موشن استفاده کرد. او در سال 1900 اولین انیمیشن را با نام The Enchanted Drawing ساخت و در سال 1906 با استفاده از فیلم 20 فریمی یک فیلم سینمایی ساخت. او آن را مرحله فازهای طنز آمیز از چهره های خنده دار نامید.
در سال 1908، این انیماتور فرانسوی اولین فیلم کاملا انیمیشن را ساخت و در سال 1914، ارل هارتگا، انیمیشن Cel، یعنی انیمیشن سنتی را ساخت و خالق انیمیشن سنتی شد.
1- انیمیشن سنتی
این نوع انیمیشن یکی از قدیمی ترین اشکال سینماست. به آن CEL نیز می گویند. همانطور که در انیمه گفته شد، ر.وی کاغذ سلولزی شفاف کشیده شده است. برای ایجاد یک دنباله انیمیشن، کاربر باید هر فریم را ترسیم کند. این دقیقا همان مکانیزم کتاب تلنگر است که در مقیاس بزرگتر ارائه می شود.
نوع سنتی آن اغلب انیمیشن دو بعدی است. علاءالدین، شیر شاه و دیگر کارتون های اولیه بهترین انیمیشن های سنتی هستند. البته همه دوبعدی ها سنتی نیستند.
انیمیشن به مجموعهای از تکنیکهای ذکر شده در زیر اطلاق میشود که قبل از ظهور انیمیشنهای کامپیوتری برای ساخت تمام فیلمهای متحرک به کار میرفتند، به جز تکنیک حکاکی مستقیم روی حلقه فیلم با سوزن، بقیه فقط به صورت صحنه گرفته میشوند. آن از بین رفته بود صحنه فیلم انیمیشن سنتی اساساً یک طرح، شی، زندگی یا تغییر نور است که از طریق عکاسی گرفته می شود و نگاتیوهای این عکس ها برای تشکیل یک حلقه فیلم به هم چسبانده می شوند و در دوربین ها و دستگاه ها استفاده می شوند. اکنون می توان بدون توقف بازی کرد. برای ایجاد توهم حرکت، هر فریم (منفی) کمی با فریم قبلی متفاوت است. نمونه هایی از فیلم های انیمیشن بلند سنتی عبارتند از پینکیو و مزرعه حیوانات
برخی از انواع تکنیک های انیمیشن سنتی به شرح زیر است.
پیشنهاد می شود برای افزایش اطلاعات خود مقاله فیگما چیست؟ را مطالعه کنید.
CEL متحرک: اگرچه CEL در واقع یک صفحه شفاف است که می تواند از مواد مختلفی مانند شیشه، فیلم تشعشعی و … ساخته شود، اما به دلیل نشکن، کم خطر، قابل بازیافت و ارزان بودن، مناسب ترین گزینه است. .
در ابتدا این فناوری مهم، جالب و پرکاربرد بود، زیرا این امکان را برای تهیهکنندگان فیلم فراهم میکرد تا یک بازیگر را در کنار یک شخصیت ترسیم شده قرار دهند. انیمیشن ناب سرعت تولید را بسیار افزایش داد و بلیت ورود به صنعت انیمیشن درآمد و پول بود. طراحی سطح و حرکت دادن کاراکترها در تعقیب همدیگر، یکی یکی در این پس زمینه، یا زمانی که حرکت در چندین هواپیما یکسان است، طراحی انیمه توسط انیماتور یا طراح انیمیشن ایجاد می شود، ترفندی شفاف به نام طلق. من آن را کشیدم و چندین بار بدون نیاز به کپی کردن از آن استفاده کردم. این تکنیک با ارائه تکنیک های جدید مانند پروژکتور سفید، صفحه سبز و صفحه آبی منسوخ شده است، اما هنر انیمیشن سلولی همچنان حفظ شده است و برخی از آثار انیمیشنی با استفاده از این روش خلق می شوند و از نظر هنری ارزشمند و جالب هستند. ارزشش را دارد. .
Stop motion: استاپ موشن نوعی انیمیشن است که اجسام واقعی با اندازه کوچک (مثلاً انجام یک بازی) را بین فریم های عکس دستکاری می کند. این تغییرات باعث می شود هنگام پخش فریم به نظر برسد که جسم به طور مستقل در حال حرکت است.
توجه به این نکته مهم است که استاپ موشن از برخی جهات یک تکنیک سه بعدی است، مانند بریدگی که فقط 2 بعد را می گیرد، نمایش می دهد یا بر آن تاکید می کند.
انیمیشن: شکل شخصیت و جسم متحرک از مواد نرم ساخته شده است و اسکلت را می توان ثابت نگه داشت. روش تیراندازی همان استاپ موشن است. Cutout: نوعی انیمیشن استاپ موشن است. انیمیشن قسمت ها را در هر فریم کمی جابه جا می کند. انیمه حرکت
گرافیکی: توسط تصاویر مسطح، عکس، قطعات روزنامه یا مجله و غیره ساخته می شود. در داخل عروسک اسکلت ها و مفاصلی وجود دارد که می توانند بر روی یک محور خاص بچرخند. (کابوس قبل از کریسمس اثر تیم برتون).
در روزهای اولیه انیمیشن های سنتی، طرفداران برای تماشای انیمیشن قبلی، تصاویری را روی میز با نورهای خود می کشیدند. امروزه انیمیشن سنتی چندان رایج نیست، طراحی معمولاً روی تبلت انجام میشود و از زمان فیلم پری دریایی کوچک دیزنی در سال 1989، رنگآمیزی استفاده نشده است.
2- انیمیشن دو بعدی (وکتور یا بردار)
انیمیشن دوبعدی می تواند تحت تاثیر انیمیشن های سنتی مانند اکثر فیلم های اولیه دیزنی قرار گیرد. علاءالدین، پری دریایی. اگرچه دو بعدی سنتی در نظر گرفته نمی شود، اما یک انیمیشن مبتنی بر برداری است.
این روش تصاویر را با فرمت های پیکسلی آشنا مانند JPG، GIF، BMP و … ترسیم می کند، این تصاویر را نمی توان بدون تأثیر بر کیفیت تصویر بزرگ یا کوچک کرد، اما گرافیک برداری نیازی به نگرانی در مورد وضوح تصویر ندارد.
وکتور به عنوان مسیری متفاوت از نقطه شروع تا پایان تعریف می شود و برای شکل دادن و ایجاد متن یا تصاویر و گرافیک با استفاده از خطوطی که نقاط را به هم متصل می کند، استفاده می شود. مثال زیر را در نظر بگیرید.
شما برای این که به یک طراح انیمیشن حرفه ای تبدیل شوید، باید با 2 نرم افزار تخصصی چون مایا و بلندر سروکار داشته باشید، که می توانید مقاله بلندر چیست؟ را مطالعه کنید.
انیمیشن مبتنی بر برداری اندازه تصویر را با استفاده از مقادیر ریاضی تغییر می دهد، بنابراین نیازی به بارگذاری مجدد همان متن برای متحرک سازی همان تصویر نیست. در عوض، میتوانید این بردارها را جابهجا کنید و تصویر را متحرک کنید. .
3- انیمیشن سه بعدی
امروزه انیمیشن های سه بعدی رایج ترین نوع هستند. در این نوع انیمیشن تصاویر توسط کامپیوتر طراحی و ترسیم می شوند.
انیمیشن های سه بعدی با استفاده از گرافیک کامپیوتری یا CGI ساخته می شوند. ظهور انیمیشن های سه بعدی صنعت انیمیشن را متحول کرده است. قبل از آن بیشتر انیمیشن های ساخته شده تقریبا 2 بعدی بودند، و گرافیک کامپیوتری در بیشتر مواقع برای ساخت تیزرهای تبلیغات تلویزیونی، بازی ها یا جلوه های ویژه سینمایی مورد استفاده قرار می گرفتند. سال 1995 و انتشار انیمیشن Toy Story آغاز یک تغییر بزرگ در انیمیشن بود. این انیمیشن اولین انیمیشن سه بعدی دنیا بود که با استفاده از CGI ساخته شد. بعدها انیمیشن های دیگری با این تکنیک تولید شد و امروزه گرافیک کامپیوتری و انیمیشن سه بعدی به عنوان پرکاربردترین تکنیک های انیمیشن شناخته می شوند.
سخن نهایی لندگراف
در این سری از مقاله های چیست؟ لندگراف شما را با انیمیشن آشنا کردیم، که یکی از حوزه های پر طرفدار می باشد، که امروزه در کشور ما هم به این بحث هم اشاره هایی می شود، که در ایران با پیشرفت چشم گیری در روبه رو هست، و بابت ماندن تان تا انتهای این مقاله با لندگراف ممنونیم
شما همچین می توانید از سری مقالات پر طرفدار ما که فتوشاپ آنلاین و آموزش بلاگری هستند را مشاهده کنید.