ویژگی های یک گرافیست حرفه ای چیست؟
اگر شما یک طراح گرافیک هستید که به دنبال فرصت های شغلی هستید و می خواهید به عنوان یک طراح گرافیک در سازمانی شغل معتبری پیدا کنید، ممکن است این در ذهن شما هم سوالی به وجود آمده است، که باعث شده است ذهن شما را به خود مشغول کند، اون سوال هم اینه که ویژگی های یک گرافیست حرفه ای دقیقا چیست؟ و یا چگونه می توانیم به ویژگی های یک گرافیست حرفه ای دست یابی کرده و یک گرافیست حرفه ای شویم، تا کارفرما در اولین دید ما را انتخاب کند.
هر شغلی مهارت ها و ویژگی های خاصی دارد که کارفرمایان به آن توجه ویژه ای دارند. اشغال گرافیک نیز بر اساس این قاعده نیست. طراحی گرافیک درک تکنولوژی و هنر است و به همین دلیل نیاز به مهارت های فنی دارد.
در این مقاله مهم ترین مهارت ها و ویژگی های شخصیتی حرفه طراح گرافیک را بررسی کرده ایم تا با ایجاد یا تقویت آن ها در خود مسیر شغلی موفق تری در این زمینه داشته باشید.
یکی از بهترین نرم افزار های طراحی گرافیکی، نرم افزار حرفه ای فتوشاپ می باشد، که شما با یادگیری نرم افزار فتوشاپ می توانید، به صورت حرفه ای وارد بازار کار شده و کار خود را شروع کنید، که برای یادگیری فتوشاپ می توانید، آموزش فتوشاپ | دوره صفر تا صد فتوشاپ لندگراف را مشاهده فرمایید.
مهارت های فنی مورد نیاز برای گرافیست
مهارت های مورد نیاز یک گرافیست به دو دسته مهارت های فنی (مهارت های سخت) و مهارت های نرم تقسیم می شوند. در ادامه قصد داریم به بررسی مهارت ها و الزامات فنی استفاده از طراح گرافیک بپردازیم.
بلد بودن به اصول طراحی
یکی از مهم ترین مهارت هایی که برای یک گرافیست ضروری است، طراحی گرافیک می باشد، شما با یادگیری اصولی طراحی می توانید انتقال پیام به کاربر از طرح خود را به راحتی انجام دهید، که این کار موجب می شود، ارزش طراحی شما چند برابر بهتر از قبل شود، شما باید بدانید در کجا از چه خطوطی، رنگ هایی، اشکال، فضا، تایپوگرافی، مقیاس و هماهنگی استفاده کنند که همگی از نظر بصری جذاب و جذاب هستند. ساختار مناسب ایجاد کنید.
ایده پردازی قوی
ایده پردازی در واقع فرآیند تولید خلاقانه، توسعه و انتقال ایده های جدید طراحی است. ایده پردازی اولین قدمی است که یک طراح گرافیک باید هنگام شروع یک پروژه جدید انجام دهد و شامل چندین مرحله تحقیق، توسعه، ارزیابی و به کارگیری ایده است.
تکنیکها و مهارتهای زیادی وجود دارد که طراحان گرافیک برای فرآیند پردازش ایده از آنها استفاده میکنند، از جمله تابلوهای حالت و تصاویر کوچک. تابلوی مد یک نمایش تصویری از مجموعه ای از تصاویر است که برای کشف ایده های جدید برای یک پروژه استفاده می شود.
برندینگ
طراحان گرافیک اغلب مسئولیت های متعددی برای برندسازی برای مشتریان یا کارفرمایان دارند. به همین دلیل است که هنگام کار با یک برند، لازم است درک عمیقی از آنچه برند را منحصر به فرد می کند داشته باشید. سپس از طریق لوگوی طراحی، رنگ ها، تایپوگرافی، تصویرسازی، عکاسی، عناصر گرافیکی و بسیاری موارد دیگر باید برند را زنده کرده و به آن روح ببخشد.
تایپوگرافی
تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر طراحی گرافیک است. تایپوگرافی مناسب می تواند معنا ایجاد کند و احساسات متفاوتی را به مخاطب منتقل کند. در حالی که اشتباه تایپی می تواند تاثیر منفی بر روی مشتری بگذارد. یک طراح گرافیک حرفه ای باید بر تمام نکات تسلط داشته باشد، یعنی بداند چه فونتی را برای پروژه های خود استفاده کند، و بداند باید از چه عنصر هایی حروفی داخل طرح خود استفاده کند، و حروفچینی را کاملا بلد باشد.
پیشنهاد ما برای مطالعه شما: روانشناسی رنگ در طراحی لوگو و انتخاب بهترین رنگ
طراحی UX و UI
دانستن UI/UX طراحی که به معنای تجربه کاربری و رابط کاربری سایت یا اپلیکیشن است، می تواند به طراحان گرافیک کمک کند تا طراحی خود را بهبود بخشند و در این فرآیند مهارت هایی داشته باشند که آنها را از دیگران متمایز کند. با درک UX و UI، طراحان گرافیک می توانند طرح هایی ایجاد کنند که هم از نظر بصری جذاب و هم کاربردی باشند. همچنین ممکن است گاهی اوقات به یک طراح گرافیک برای همکاری با طراح UI/ux نیاز باشد. بنابراین درک اصول اولیه این نوع طراحی به آنها اجازه می دهد تا با این طرح ها ارتباط بهتری برقرار کنند.
داشتن دانش نرم افزار های گرافیکی
بخش بزرگی از کارهای گرافیکی روزانه شامل کار با نرم افزارهای مرتبط با طراحی است. بنابراین باید به نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator، Adobe InDesign، Adobe Photoshop، Adobe After Effects و Sketch مسلط باشید. همچنین گرافیست که وظیفه اش طراحی وب سایت است باید بر کدنویسی یکی از زبان های برنامه نویسی مانند HTML و CSS و وردپرس تسلط داشته باشد.
پیشنهاد می کنیم، مقاله ادوبی ایلوستریتوی چیست؟ را از لندگراف مطالعه کنید.
برای این که شانس زیادی در استخدام داشته باشید، باید به تمام نکاتی که گفتیم توجه کافی داشته باشید، و با یادگیری و تقویتش بتوانید تفاوت زیادی بین طراح های دیگر و خود ایجاد کنید. در واقع بازار کار گرافیک بستگی زیادی به سطح تجربه و سطح مهارت دارد. (برای مشاهده فرصت های شغلی گرافیکی اینجا را کلیک کنید.)
مهارت های نرم مورد نیاز از نظر کارفرما
در حالی که تا اینجا در مورد مهارت های فنی و تخصصی گرافیک صحبت کرده ایم، بهتر است روی مهارت های نرم تمرکز کنیم که به اندازه مهارت های سخت اهمیت دارند.
خلاقیت
از آنجایی که گرافیست ها باید همیشه افراد مبتکر و منحصر به فرد در کار خود باشند، داشتن ایده های خلاقانه برای آنها بسیار مهم است. در واقع سبک هایی که یک گرافیست خلق می کند باید مخاطب را جذب کند و در عین حال پیام اصلی را به او منتقل کند.
مهارت های ارتباطی
گرافیک نه تنها نیاز به انتقال ایده ها از طریق فرم های گرافیکی دارد. به نوبه خود، ارتباط با دیگر طراحان و مشتریان نیز باید به طور موثر حفظ شود و در نتیجه نیاز به مهارت های ارتباطی وجود دارد. همچنین طراحان گرافیک برای ارائه پیشنهادات و ایده های خود به مهارت های ارتباطی، نوشتاری و گفتاری نیاز دارند.
تفکر استراتژیک
طراحان گرافیک باید بدانند چگونه عناصر مختلف را در کنار هم قرار دهند تا ضمن رعایت استانداردهای طراحی، پیام و معنا را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کنند. برای این کار نیاز به انجام تحقیقات بازار، طوفان فکری، توسعه ایده و روش های ارزیابی متفاوت است.
مهارت های حل مسئله
یک طراح گرافیک از مهارت های حل مسئله در طول فرآیند طراحی استفاده می کند، که ممکن است شامل شناسایی مشکلات، حل مشکلات طراحی یا تجدید نظر در طرح ها برای برآوردن نیازهای مشتری باشد.
مدیریت زمان
طراحان گرافیک اغلب روی چندین پروژه به طور همزمان کار می کنند و به همین دلیل است که توانایی مدیریت زمان و تاریخ هر پروژه تا زمانی که طرح نهایی به مشتری تحویل داده شود بسیار مهم است. برای این منظور گرافیک باید بتواند حجم کار را پیش بینی کرده و پروژه ها را اولویت بندی کند.
سخن نهایی لندگراف
در حالی که همه ما با مهارت های فنی و ظرافتی که کارفرمایان در یک گرافیست به دنبال آن هستند آشنا هستیم، نباید فراموش کنیم که ایجاد یک رزومه حرفه ای و استاندارد برای یک گرافیست بسیار مهم است. در مرحله اول باید قالب و زبان استاندارد را برای خود انتخاب کنید. برای این کار می توانید به صورت آنلاین و رایگان از سایت های کاریابی کمک بگیرید. سپس باید چند مورد از بهترین نمونه کارهای خود را انتخاب کرده و در رزومه خود قرار دهید. به خاطر داشته باشید که شرح این افکت های نمونه کاملاً به مهارت شما بستگی دارد.
فراموش نکنید که مهارت های فنی و نرم افزاری، کارهای گذشته و دستاوردهای خود را در رزومه خود ذکر کنید. همچنین اگر دوره خاصی را در زمینه طراحی گرافیک گذرانده اید، حتما آن را ذکر کنید. همچنین مراقب باشید که اطلاعات تماس خود را دقیق و بدون اشتباه بنویسید. زیرا با واگذاری اطلاعات تماس به دلیل اطلاعات اشتباه، فرصت های شغلی بسیار خوبی خواهد بود.
در پایان مقاله ای ویژگی های یک گرافیست حرفه ای به شما پیشنهاد می کنیم آموزش یوتیوبری ما دیدن کنید.
دیدگاهتان را بنویسید