لوگو موشن چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
لوگو موشن چیست؟ هر کسب و کار و کسب و کاری برای اینکه بتواند در دنیای تجارت حضور داشته باشد در وهله اول باید بتواند تعریف مناسبی از خود ارائه دهد. و از اهمنیت زیادی برخوردار می باشد، زیرا از اونجایی که برند ها بتوانند تعریف مناسبی را از خود بدهند، و خود را در ذهن کاربر ماندگار کنند، راه هایی زیادی را تست می کنند، که تاثیر گذار است، که همانطور که در مقاله لوگو چیست؟ هم گفته ایم یکی از این راه کار ها خود لوگوی برند می باشد و یکی دیگر لوگو موشن ها می باشد. و قصد داریم در آینده آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم.
شما برای اینکه در مورد لوگو موشن به اطلاعات کافی دست یابی کنید، تنها نیازتان همراهی لندگراف تا پایان مقاله لوگو موشن چیست؟ می باشد، پس حتما ما راه همراهی کنید.
لوگو موشن (Logomotion) چیست؟
لوگوموشن که به عنوان ایستگاه بازو نیز شناخته می شود، نوعی فایل ویدئویی است که آیکون های گرافیکی در آن جابه جا می شوند. امروزه برندهای زیادی وجود دارند که تعریف بهتری از لوگوی خود ارائه می دهند و خود را به توانایی نمایش لوگوی بصری خود در حرکت مسلح می کنند و سعی می کنند از جذابیت این ابزار برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود بهره ببرند. باید به این نکته هم اشاره ای کرد، که در دنیا امروزی روش ها و سبک های متفاوت و خیلی زیادی برای ساخت لوگو موشن وجود دارد، که شما برای این که با این روش ها بیشتر آشنا شوید در ادامه به معرفی این روش ها می پردازیم پس در بخش بعدی لوگو موشن چیست؟ هم با لندگراف همراه باشید.
انواع لوگو موشن ها
ما در این بخش قصد داریم به شما انواع لوگو موشن هایی را معرفی کنیم که کاربرد های بسیار زیادی دارند، و پر استفاده ترین هم هستند.
لوگوموشن فلت
اولین نوع لوگوهای متحرک لوگوهای متحرکی هستند که فضای آنها دو بعدی و بسیار جذاب است. در این حرکت لوگو، عناصر و اشکال به صورت حداقلی برای تشکیل یک لوگو طراحی شده و 100 درصد واضح و خوانا هستند.
لوگو موشن (3D) 3 بعدی
نوع دیگری از لوگوموشن، لوگوموشن ها سه بعدی هستند به این صورت که لوگو یا هر عنصری که طراح به دنبال آن است در ابتدا بزرگتر می شود. سپس در محیطی سه بعدی قرار می گیرد و حرکت و صداگذاری انجام می شود. این نوع لوگوموشن فضای تمیزتر و مدرن تری نسبت به نمونه قبلی دارد و برای تبلیغات بهتر و مناسب تر است.
لوگو موشن آماده
آخرین نوع لوگوموشن، لوگوموشن آماده است. از اسم این لوگو موشن معلوم است، که این لوگو موشن با استفاده از قالب های آماده از قبل ساخته شده تهیه می شود. اما افراد می توانند با استفاده از یک سری نرم افزارهای پیشرفته، فضای خود را متناسب با آن شخصی سازی کنند و یک لوگوی حرفه ای و کاربردی برای خود طراحی کنند. در این میان هزینه ایجاد و طراحی حرکات لوگوی ساده بسیار مناسب است و کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای کوچک با سرمایه اندک نیز می توانند این هزینه ها را بپردازند.
یکی از بهترین نرم افزار های ساخت و ویرایش لوگو موشن افترافکت می باشد، که شما می توانید با مقاله افترافکت چیست؟ از تمامی قابلیت ها افترافکت آگاه شوید.
کاربرد های لوگو موشن
از جایی که افکت ها جذابیت بیشتری را به کار ما می دهند، و موجب می شوند، که مخاطب تحت تاثیر قرار بگیرد، کسب و کار های بزرگ و حرفه ای این افکت ها برای جذب مخاطب استفاده می کنند و سعی می کنند یک لوگوی جذاب پویا طراحی کنند که همیشه در ذهن مخاطب باشد. البته Logomotion علاوه بر جذب مخاطب، کاربردهای دیگری نیز دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره شده است:
اعتماد سازی
برند یادآور
معرفی برند
یک ذهنیت مثبت ایجاد کنید
مزایای استفاده از لوگو موشن
لوگوموشن به دلیل مزایای زیادی که دارد، افراد زیادی را به سمت خود کشانده است. همچنین در این قسمت به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم تا بیشتر با دستگاه آشنا شوید. این مزایا عبارتند از:
مقرون به صرفه
یکی از مهمترین مزایای لوگوموشن این است که هزینه طراحی آن مقرون به صرفه است و هر کسب و کار و حرفه ای با هر سطح درآمدی می تواند از آن استفاده کند.
با کلاس بودن
طراحی شیک و شیک Logomotion می تواند کار کلاسی شما را ارتقا دهد و کار شما را شیک و مد روز جلوه دهد. این مزیت می تواند باعث شود همه کسانی که در دنیای تجارت مدرن فعال هستند ثروت و سود خود را به سمت شما بفرستند.
بازده بالا
یکی از مزایای دیگر لوگوموشن این است که بهره وری بالایی دارند و در دیده شدن در یک شغل بسیار موثر هستند.
چند نکته در مورد طراحی لوگو موشن کاربردی
هنگام طراحی لوگوموشن باید سه نکته را رعایت کرد تا به نتیجه رسید. این نکات عبارتند از:
هدف گذاری کردن
برای اینکه بتوانیم یک لوگوموشن استاندارد و کاربردی طراحی کنیم، ابتدا باید هدف گذاری کنیم و چشم انداز مورد نظر خود را با تمام جزئیات آن روی کاغذ بیاوریم.
در نظر داشته باشید که این کار بسیار تخصصی است و برای اینکه به بهترین شکل ممکن انجام شود باید به یک فرد متخصص و با تجربه سپرده شود. در غیر این صورت به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و دچار شکست خواهیم شد.
رعایت خلاقیت
نکته دیگری که در طراحی لوگوموشن باید به آن توجه کرد، خلاقیت است. یک لوگوموشن می تواند در عین نوآوری و خلاقیت موثر باشد و بتواند مخاطب را غافلگیر کند.
خلاصه بودن
یک لوگوموشن اگر کامل، مختصر و موج دار باشد باید کارایی لازم را داشته باشد و در غیر این صورت مخاطب خیلی سریع از دیدن آن خسته می شود و بیشتر به آن توجه نمی کند.
پیشنهاد ما برای شما: موشن گرافیک چیست؟ همه چیز در مورد موشن گرافیک
هزینه ایجاد یک لوگو موشن
هزینه ایجاد یک لوگوموشن به تعدادی مؤلفه بستگی دارد که مهمترین آنها در زیر ذکر شده است:
سناریو و داستان
کیفیت صدا
حرکت لوگو را تایپ کنید
شما طراح را می شناسید
همانطور که می بینید این مولفه ها متغیر هستند و پایدار نیستند. بنابراین تخمین هزینه دقیق ساخت لوگوموشن تا زمانی که کار ساخت و ساز به پایان نرسیده غیرممکن است. این در صورتی است که در پروژه های بزرگ قبل از هر چیز باید هزینه را برآورد کرد و نمی توانستیم به هزینه نسبی توجه کنیم. به همین دلیل توصیه می کنیم افرادی که می خواهند یک لوگوی لوگوموشن ایجاد کنند، پس از انتخاب نوع مورد نیاز خود، در مورد هزینه نهایی ساخت این ابزار با یک طراح صحبت کنند. با این کار می توانیم سرمایه خود را برنامه ریزی کنیم و از بروز مشکلات آینده جلوگیری کنیم.
توجه: طراحی و ایجاد شغل Logomotion نیاز به تخصص و مهارت دارد و ممکن است مبتدیان نتوانند کارهای جالبی را برای شما ارائه دهند. از این رو توصیه می کنیم برای تولید این دستگاه به شرکت های معتبر و شناخته شده مراجعه نمایید. البته ممکن است مجبور شوید هزینه زیادی بپردازید اما شک نکنید با در دست داشتن استاندارد Logomotion می توانید سود زیادی به جیب بزنید و تمام هزینه ای که برای آن پرداخته اید جبران می شود.
سخن نهایی لندگراف
ما در مقاله ای لوگو موشن چیست؟ شما را با قیمت لوگو موشن ها، انواع لوگو موشن، و نمونه هایی از لوگو موشن روبه رو کردیم و گفتیم چه کاربرد هایی دارند، که با مطالعه این مقاله شما می توانید به اهمینت لوگو موشن پی ببرید.
محبوب ترین های لندگراف: آموش فتوشاپ | دوره صفر تا صد فتوشاپ
دیدگاهتان را بنویسید