اینفولنسر چیست؟ معیار های اینفولنسر شدن
اینفلولنسر چیست؟
اینفولنسر چیست؟ واژه اینفلوئنسر در فرهنگ لغت به معنای تأثیرگذار است. اما در دنیای شبکه های اجتماعی گفته می شود که افراد در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته می شوند. اینفلوئنسرها در واقع افراد مشهور در شبکه های اجتماعی هستند. در حالی که ممکن است خارج از آن شبکه یک زندگی اجتماعی کاملاً عادی داشته باشند و به این شکل شناخته نشوند!
پیشنهاد می کنیم، شما برای کسب و اطلاعات بیشتر مقاله ای فریلنسر چیست؟ را مطالعه کنید.
در بین مردم اصلاحاتی مانند «شاخ» برای توصیف یک تأثیرگذار به کار می رود.
اصطلاح instafamous برای افراد با نفوذ در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز به کار می رود.
اینفلوئنسرها از کجا آمدند؟
اولین اینفلوئنسرهای ناشناس در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش وجود سرویس یوتیوب را اعلام کردند.
در اواسط دهه 2000، درست زمانی که سرویس اشتراک ویدیو YouTube توسط گوگل خریداری شد. برخی با علاقه جدی این فعالیت را آغاز کردند و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. بسیاری از مردم ویدیوها را تماشا کردند، آنها را به اشتراک گذاشتند و منتظر ماندند تا ویدیوی بعدی منتشر شود.
موضوعاتی مانند شوخیهای غیرمعمول، مستندهای آموزشی و اسکرینکستهایی از مراحل مختلف بازی رایانهای وجود داشت که برای تولید ویدیو در یوتیوب استفاده میشد.
اگر با اصطلاح یوتیوبر مواجه هستید؛ بدانید همان افرادی هستند، که می توانند به نوعی بهترین تاثیر را بگذارند.
شما برای این که یوتیوبر شوید حتما باید با یوتیوب آشنایی کاملی داشته باشید، که برای داشتن آشنایی کامل تنها کافیست آموزش یوتیوبری لندگراف را مشاهده فرمایید.
با گذشت زمان، ضریب نفوذ در شبکه های اجتماعی و گاهی به عنوان اینفلوئنسر در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر افزایش یافت.
اینفلوئنسر مارکتینگ در برابر سایر روش های تبلیغات در اینترنت
اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی یکی از مدرن ترین روش های تبلیغات است. زمانی که می خواهید یک کمپین تبلیغاتی و برندسازی راه اندازی کنید، گزینه های زیادی پیش روی خود خواهید داشت. از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر، راه های مختلفی برای جلب توجه به برند شما وجود دارد. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که کدام روش و در چه شرایطی به نتایج بهتری برای برند شما منجر می شود؟
تبلیغات سنتی مانند تلویزیون و بیلبوردها هزینه زیادی دارند. هزینه زیاد این نوع تبلیغات هم به دورانی می گردد که به غیر از این راه های تبلیغاتی هیچ راهی وجود نداشت.
هزینه اجاره ماهانه بیلبورد در یکی از شهرهای اتوبان تهران بین 270 تا 400 میلیون تومان است! این مبلغ برابر است با سرمایه اولیه یک شتاب دهنده برای استارت آپ شما.
و همان طور که در آموزش فتوشاپ اشاره ای کرده ایم شما برای این که بتوانید یک بیلبورد تبلیغاتی موفقی طراحی کنید، حتما باید به فتوشاپ مسلط باشید، تا بتوانید توی تبلیغات خود موفق باشید.
هر برندی و یا کسب و کار کوچکی توانایی پرداخت چنین مبلغی برای یک تبلیغ را ندارد، فوقش از بین هزاران کسب و کار کوچک 10 تاش می تواند روی بیلبورد شهرشان تبلیغات کند.
اما جدا از هزینه تبلیغات، اثربخشی و ابعاد تبلیغات سنتی را نمی توان در این مقاله گنجانید زیرا بحث های زیادی در این مورد وجود دارد.
کدام شبکه اجتماعی تاثیر گذار تر می باشد؟
اولین حرکت اینفولنسر ها از پلتفرم اشتراک ویدیوی به نام یوتیوب شروع شده است، انتقال سریع به سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر نیز راه را هموار کرد.
در حال حاضر، هر شبکه اجتماعی تأثیرگذاران خود را در اکوسیستم پرورش داده است. شاید در ذهن خیلی از افراد و یا کسب و کار های موجود در فضای آنلاین به سوالی بر بخورند که انفولنسر های کدام شبکه اجتماعی بهتر و تاثیر گذار تر می باشد، و می تواند روی مخاطب های خود تاثیر بگذارد. برای پاسخ به این سوال باید فضای حاکم بر شبکه های اجتماعی را بشناسیم و رفتار کاربران آن ها را تحلیل کنیم.
برای مثال کاربران که امروزه در اپلیکیشن توییتر در حال فعالیت هستند، باید محتوای انتشاری خود را بالای 280 کلمه ببرند، ولی این قانون قبل از سال 2017 تقریبا نصف این عدد یا همان 140 کاراکتر بود، که امروزه با محتوای که بالای 280 کاراکتر انتشار می کنند روی تاثیر گذاریشون به کاربر بستگی مستیقمی دارد.
اگرچه امکان انتشار عکس، فیلم و فایل های GIF نیز در توییتر وجود دارد، اما محتوای منتشر شده در توییتر بر اساس متن است و محتوای اصلی همان متن کوتاهی است که هر کاربر به عنوان عنوان توییت منتشر می کند. این موضوع باعث میشود تا جدول زمانی به روشی مشابه توییتر گسترش یابد، و کاربران تمایل دارند روی عبارات کوتاه اما طولانی تمرکز کنند.
از آنجایی که توییتها به سرعت حذف میشوند و دسترسی به توییتهای قدیمی ممکن است دشوار باشد، کاربران توییتر ممکن است احساس راحتی بیشتری در توییت کردن هر چیزی که در قالب عبارات کوتاه به ذهنشان میرسد، داشته باشند. این موضوع باعث ایجاد اعتراض و انتقاد در توییتر شده است.
این به هیچ وجه به این معنا نیست که بهترین شبکه اجتماعی برای اجرای کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ توئیتر است، بلکه مثالی است برای اینکه بگوییم هر شبکه اجتماعی جایگاه خاص خود را دارد و کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ باید بر اساس عادات و سلیقه افراد طراحی شوند. . . کاربران آن شبکه اجتماعی آن را اجرا کردند.
چه معیار های برای اینفولنسر شدن نیاز است که داشته باشیم؟
با توجه به اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ تحت تاثیر بازار داغ است. بسیاری از مردم انگیزه دارند تا خود را به جمع اینفلوئنسرها اضافه کنند. این فضای منحصر به فرد در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی قابل مشاهده است. کسبوکارهایی که از بازار اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده میکنند، باعث شده است که مردم سعی کنند به هر قیمتی تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند. خرید فالوورهای جعلی، ایجاد سر و صدای فوری و تولید محتوای سطح پایین اما مرتبط از جمله روش هایی است که برای افزایش تعداد فالوورها استفاده می شود.
اگر این ترفند در مواردی تعداد فالوورها را افزایش دهد، به هیچ وجه اثربخشی این اکانت ها را افزایش نمی دهد. به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی دیجیتال از اینفلوئنسر به عنوان پارامتر دقیقتری برای اندازهگیری اثربخشی آن استفاده میکنند.
یک معیار دقیق تر برای اندازه گیری اثربخشی یک اینفلوئنسر، میانگین نرخ تعامل با دوازده پست آن اینفلوئنسر است.
اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده همزمان از اینفلوئنسرها برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک و ارائه پیام های برند به مخاطبان هدف است.
سخن نهایی لندگراف
ما در مقاله اینفولنسر چیست؟ اینفولنسر را به شما توضیح داده ایم، که شما اگر در مورد اینفولنسر سوالی داشتید، می توانید در بخش کامنت از ما بپرسید و ما تا آپدیت های بعدی این مقاله به شما کمک کینم.
پرطرفدارترین های لندگراف: فتوشاپ چیست – پریمیر چیست– فتوشاپ آنلاین
دیدگاهتان را بنویسید